مشارکت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در بصره در کنفرانس خطیبان منبر

مشارکت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در بصره در کنفرانس خطیبان منبر

31/3/2023




     نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در استان بصره در کنفرانس خطیبان منبر مشارکت کرد.

    آقای شیخ مثنی الربیعی در این مورد خاطرنشان کردند: "این مشارکت از همان روزهای اول ماه مبارک رمضان انجام گرفت و ما تلاش کردیم توجیهات و ارشادات خود را به خطیبان عزیز منتقل کرده تا بتوانیم روش و نهج خود را به همه عزیزان و بزرگواران که همه وجود خود را در خدمت دین مبین اسلام به خدمت گرفته اند، منتقل کرده و خدمتی به آنان کرده باشیم. امیدواریم با برگذاری برنامه های متعدد دینی، فرهنگی و اخلاقی بتوانیم به جامعه خود خدمت کنیم".

    ایشان یادآور شدند: "از جمله مسائلی که در این دیدار بر آن تاکید کردیم مساله حب اهل بیت و تبعیت از امامان (علیهم الصلاه والسلام)، و نشان دادن فضائل و ذکر مظالم آنان است. نشان دادن ظلمهایی که دشمنان ائمه اطهار بر آنان روا داشتند هرگز نباید نادیده گرفته شود. همچنین در این دیدار بسیاری از مسائل مشترک، بصیرت افزایی و آگاهی ملت مسلمان و دفاع از اسلام مورد بررسی قرار گرفتند. کما اینکه بر اهمیت نقش مراجع عظام تقلید و ذکر توجیهات و ارشادات اجتماعی و دینی آنان و تشویق جامعه به عمل به این مواعظ از مهمترین کارهایی است که در این ماه مبارک باید مورد توجه قرار گیرد".

    آقای الربیعی بر اهمیت برگذاری چنین نشستهایی تاکید کرده و نقش آنها در پختگی افکار را مهم دانستند و آنها را نقطه حرکت به سوی زندگی و جامعه مطلوب قلمداد کردند.