مشارکت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در الدیوانیه در اعتراض به اقدامات دشمنان قرآن کریم

مشارکت نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در الدیوانیه در اعتراض به اقدامات دشمنان قرآن کریم

2/7/2023




    نمایندگی دفتر مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در استان الدیوانیه/منطقه المنهاویه در حرکت اعتراضی که به مناسبت اعتراض به توهین به قرآن کریم برگزار گردید، شرکت کرد.

آقای حسن الیاسری در اینباره گفتند: این اقدامات اعتراضی در راستای محکومیت شدید این اقدامات توهین آمیز و به آتش کشیدن قرآن کریم از سوی تندوری هایی که در برابر مسجد مرکزی استکهولم سوئد به آتش کشید، برگزار می شود. ما ضرورت محاکمه و قصاص این تندرو را از جامعه ملل خواستاریم.

   در واقع این اقدامات کینه توزانه و مکرر به هیچ وجه قابل قبول نیست و هیچ توجیهی ندارند. این اقدامات به دشمنی و نژاد پرستی تشویق می کند و نشان دهنده تعدی آشکار به ارزشهای تسامح و برادری، دموکراسی، همزیستی مسالمت آمیز بین اتباع دینهای مختلف است.

   ایشان افزودند: امروز جامعه بشریت به شدت نیازمند نجات خود به وسیله تعالیم قرآن است. تعالیم قرآن است که جوامع را از فقر، هرج و مرج، و ناامنی، جنگ و فتنه است. این مشکلات امروزه دامن همه جوامع را گرفته است و باید با آن مواجه شد. این جوامع نیاز شدیدی به تعالیم قرآن مانند خیرخواهی، امنیت، مهر و عطوفت، برادری است. این تعالیم پایه و اساس رسالت اسلام است و خداوند متعال (عز اسمه) آن را بر وجود مبارک حبیب خود محمد (صلی الله علیه وآله) نازل کرد تا همه انسانها را بشارت دهد و آنان را از گمراهی بیم دهد. پیامبر با موفقیت این امانت را به دوش کشدید و آن را تبلیغ کرده و مصداق بارز قول خداوند شدند که درباره عظمت ایشان فرمودند: (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ)".

  آقای الیاسری تاکید کردند که وضعیت کنونی به ما نشان می دهد که باید بیش از گذشته به علما امت و خیرخواهان نزدیک شویم و رسالت قرآن کریم را تبلیغ کنیم تا بتوانیم امت اسلام را مانند گذشته سردمدار امتها و سرآمد ملتهای متمدن باشد. همه ملل باید با آگاهی و هماهنگ و فعال به دفاع از قرآن کریم بپردازند و با هر کسی که درصدد توهین به قرآن کریم است برخورد کنند.