مشارکت نماینده مرجع عالیقدر نجفی در جشن مرقد مطهر سید الشهدا (ع) و مراسم تکریم ایتام به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمؤمنین (علیه السلام)

مشارکت نماینده مرجع عالیقدر نجفی در جشن مرقد مطهر سید الشهدا (ع) و مراسم تکریم ایتام به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمؤمنین (علیه السلام)



3/2/2023



جناب آقای شیخ علی نجفی (دام تاییده) نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان در جشنی که مرقد مطهر امام حسین (ع) به مناسبت ولادت باسعادت امیرالمومنین (علیه السلام) و تکریم خانواده شهدا برگذار کرد، مشارکت کردند.

    شیخ علی نجفی طی سخنانی که ایراد کردند بر این نکته تاکید کردند که امیرالمومنین (علیه السلام) پایه های مهم توجه جامعه به ایتام را بنیان گذاشت و تاریخ مواضع آن امام همام در برابر ایتام را هرگز فراموش نخواهد کرد. ایشان پدری مهربان برای ایتام و زنان بیوه و فقرا بودند و قبل از آنکه آنان از وی طلب کمک کنند، خود ایشان جویای حالشان بود. این مسؤولیت صحیح اسلامی است که امام علی (علیه السلام) به آن پایبند بودند و خود را در برابر یتیمان جامعه مسوول می دیدند و به تمام معنی برای همه انسانها به ویژه ایتام و فقرا پدری مهربان بودند.

   ایشان افزودند: توان و عزم ما به فضل امیر المومنین (علیه السلام) عزمی بزرگ و راسخ است؛ لذا باید از این توان بهره لازم برد تا ارتباط خود را با خداوند متعال (عز و جل) قوی کنیم و با تمسک به ولایت ایشان به خداوند نزدیکتر شویم و رهرو واقعی آن امام در رفتار و گفتار خویش باشیم. همچنین باید توان خود و تأسی به امیرالمؤمنین (علیه السلام) را بکار گیریم و هویت دینی و ملی خود و همچنین جامعه، تاریخ، و اندیشه خود را تقویت کنیم. زیرا امام علی (ع) نقطه مشترک همه ماست و هیچ انسان منصف و عاقلی نمی تواند جایگاه بارز امیرالمومنین (علیه السلام) در میان همه امت اسلام را نادیده گیرد.






به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره