بازدید نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) از عشایر شهرستان الصویره استان واسط

بازدید نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) از عشایر شهرستان الصویره استان واسط



6/4/2023



- شیخ علی نجفی: عشایر عراق نقش بارزی در پاسخ به مرجعیت عالیقدر در نجف اشرف و دفاع از مقدسات عراق و سرزمین و ملت آن داشتند.

- شیخ علی نجفی: نجف اشرف پایتخت جهانی تشیع است و حوزه علمیه آن مرکز علمی جهانی است.

    در چهارچوب بازدیدهای ماه مبارک رمضان جناب آقای شیخ علی نجفی (دام تاییده) نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و رئیس دفتر مرکزی ایشان، از عشایر منطقه الصویره در استان واسط بازدید کردند. وی در این دیدار با شماری از شیوخ و فرزندان عشایر دیدار کردند و از منطقه حفریه و مضیف شیخ صیهود فالح السید، شیخ عشایر شمّر، و مضیف امیر معد جاسم السمرمد امیر قبایل زبید، و مضیف شیخ عماد خلیل عیدان العیجاوی بازدید به عمل آوردند.

    جناب آقای نجفی در این دیدارها بر این مساله تاکید کردند که عشایر عراق نقش بسزایی در پاسخ به مرجعیت دینی در نجف اشرف و دفاع از مقدسات عراق و سرزمین و ملت آن داشتند. ایشان به این مساله اشاره کردند که عراق کشور متفاوتی است و تاریخ، تمدن، منابع، و ملت متفاوتی با دیگر کشورها دارد. لذا همه شهروندان عراق باید به شهروندی این کشور و هویت دینی، ملی، تاریخی، و فرهنگی خود افتخار کنند. فرد عراقی باید به عراقی بودن خود و کشوری که در آن زندگی می کند افتخار کند. این کشور کشوری است که خداوند سبحانه و تعالی خیرات و منابع خدادای فراوانی به آن عطا کرده است. ملت عراق شایستگی آن را دارد که سردمدار ملتهای جهان باشند.

 ایشان خاطرنشان کردند که مضیف ها و مهمان خانه های عشایر اصیل مکتبهای آموزش ارزشهای والا برای جوانان است. در این اماکن اخوّت و برادری و کرم و بخشش آموزش داده می شود. در این اماکن صفاتی که اسلام به آن دعوت کرده مانند، شجاعت، بخشش، غیرت، دفاع از ناموس و وطن آموزش داده می شود. ایشان همچنین تاکید کردند نجف اشرف همیشه به برادری و اخوت عشایر عراق دعوت کرده و از دشمنی و نزاع منع کرده و در همه احوال مردم را به بازگشت به احکام شرعی و قانونی دعوت نموده است تا بدین وسیله امنیت جامعه محقق گردد.

ایشان همچنین بر این مهم تاکید کردند که نجف اشرف پایتخت جهانی تشیع است و حوزه علمیه آن مرکز علمی جهانی است و جهان از دستاوردهای آن بهره می برد. این حوزه منبع و چشمه انسانیت، دین و علم و دانش است.






به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره