مشارکت نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در دومین دوره مسابقات جهانی جایزه حفظ و قرائت قرآن کریم در کربلا

مشارکت نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) در دومین دوره مسابقات جهانی جایزه حفظ و قرائت قرآن کریم در کربلا



8/7/2023


    شیخ نجفی: تمسک به قرآن کریم، حفظ و شناخت معارف آن بوسیله علمای اعلام که علوم خویش را از اهل بیت رسول الله (علیهم السلام) فرا گرفته اند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

    آقای شیخ علی نجفی نماینده مرجع عالیقدر نجفی (دام ظله) و مدیر دفتر مرکزی ایشان در نجف اشرف در دومین دوره مسابقات جهانی جایزه حفظ و تلاوت قرآن کریم که در کربلا برگذار می شود، مشارکت کردند. این مسابقه در دار القرآن الکریم وابسته به مرقد مطهر امام حسین(ع) برگذار گردید. این دار القرآن ویژه عتبات عالیات و مزارهای صحن مقدس امام حسین است و این مسابقات را در خلال هفته نصرت قرآن کریم، برگذار کرد.

   شیخ علی نجفی در سخنان خود تاکید کردند که قرآن کریم کتاب انسانیت است و دربردارنده علومی است که امکان شمارش و احصای آنها وجود ندارد. اکنون با گذشت چهارده قرن انسان همچنان در برابر اعجاز و علوم این کتاب سماوی عاجز است، و هر انسانی در هر دوره تاریخی به تناسب سطح علمی و فرهنگی خود از علوم قرآن بهره برده است. این کتاب بشارت خداوند متعال (سبحانه وتعالی) به همه انسان هاست.

   ایشان خاطرنشان کردند: قرآن کریم برنامه جامع هدایت انسان و چراغ راه جوامع است. این کتاب مقدس برنامه صیانت امت اسلام از گمراهی و کجروی است. تاثیر قرآن همسنگ تاثیر ائمه اطهار (علیهم السلام) است. این همان تاثیری است که مرجعیت نجف اشرف بر اساس آن گام برداشته است، وانتظار می رود همه مومنان به تاثیر از قرآن کریم و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت در راه راست قدم گذارند و بر اساس تعالیم آن بزرگواران زندگی کنند تا بر جامعه خود تاثیر مثبت گذاشته و راه هدایت آنان را روشن کنند.

    ایشان همچنین بر اهمیت تمسک به قرآن کریم، حفظ و شناخت معارف آن به وسیله علمای اعلام که معارف خود را از اهل بیت رسول الله (علیهم السلام) فرا گرفته اند، تاکید کردند.

    ایشان همه تلاشهای مسئولان مرقد مطهر امام حسین و تلاش برای نشر و ترویج علوم اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه عراق و جوامع اسلامی را ارج نهادند.






به کانال النجفی در تلگرام بپیوندید


ارسال
چاپ
ذخیره